فوايد 15 دقيقه خنديدن به اندازه نيم ساعت ورزش هوازي است
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

فوايد 15 دقيقه خنديدن به اندازه نيم ساعت ورزش هوازي است

 

 

یک متخصص کارديولوژي عقيده دارد که با در پيش گرفتن پنج راهکار ساده مي‌توان از بروز بسياري از بيماريهاي قلبي عروقي پيشگيري به عمل آورد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا منطقه کرمانشاه، دکتر هالي اندرسون از انستيتوي قلب رولندو پرلمن در نيويورک با اشاره به اين که در حدود 58 ميليون آمريکايي از بيماريهاي قلبي رنج مي‌برند، تاکيد كرد که خنده، خواب و توجه به اندازه کمر در پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي نقش اساسي دارد.

وي در اين خصوص اظهار داشت: خنديدن 15 دقيقه‌اي برابر با 30 دقيقه تمرين هوازي است و چنين کنشي مي‌تواند در کاهش درد و نگراني، بهبود کارکرد قلب و عروق و افزايش سطح هورمونهاي مفيد مغز نقش داشته باشد.

اين متخصص همچنين تاکيد دارد که کمبود خواب منجر به افزايش فشار خون و استرس شده، اشتها را افزايش و سرعت متابوليسم را کاهش مي‌دهد و در نهايت تواناييهاي شناختي را نيز تنزل مي‌بخشد.

دکتر اندرسون معتقد است که توجه به اندازه کمر مهمتر از توجه به افزايش وزن به طور کلي در جهت پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي است، زيرا ارتباط بيشتري با افزايش فشار خون و کلسترول از يک سو و امکان بروز بيماري ديابت از سوي ديگر دارد.

وي در پايان آگاهي از اندازه نرمال فشار خون، کلسترول و تري گليسريد و پياده روي 20 تا 30 دقيقه‌اي در طول روز را از ديگر شيوه‌هاي مهم پيشگيري از بيماريهاي قلبي عنوان مي‌کند.

انتهاي پيام






تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب: 15 دقيقه خنديدن ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی