مصرف روزانه شير تا 40 درصد از اختلال بروز سرطان روده مي‌كاهد
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

بر اساس تحقيقات جديد مشخص شد كودكاني كه روزانه شير مصرف مي‌كنند، 40 درصد كمتر از بزرگسالان به سرطان روده دچار مي‌شوند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پروفسور «برايان كاكس» از دانشگاه «اوتاگو» در نيوزلند در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: ‌مصرف روزانه نيم ليتر يا يك فنجان متوسط شير توسط كودكان در منزل يا مدرسه يك عامل دفاعي و حمايتي عليه ابتلا به بيماري‌هايي چون سرطان روده است.

محققان به اين نتيجه نيز دست يافتند كه عدم مصرف شير در طول دوران كودكي باعث مي‌شود تا اين افراد در سنين بزرگسالي20 درصد بيش از ديگران به سرطان‌هاي دستگاه گوارش مبتلا شوند.

به گزارش ايسنا، اين محقق در ادامه به روزنامه ديلي ميل، گفت: در پژوهشي كه از 562 فرد بزرگسال مبتلا به سرطان روده بين سنين 30 تا 69 سال صورت گرفت، مشخص شد كه اين افراد در سنين چهار تا شش و در دوران كودكي و نوجواني يا اصلا شير مصرف نكرده‌ و يا كمتر از حد معمول از اين محصول لبني استفاده كرده‌اند.

بر اساس اين تحقيق كه در انگلستان هم به عمل آمد، اين موضوع مشخص شد كه در بسياري از مدارس و مهد‌هاي كودك اين كشور برنامه تغذيه مناسبي اجرا نمي‌شود. به همين دليل، در اوت سال گذشته ميلادي «ديويد كامرون» نخست وزير اين كشور مبلغ 50 ميليون پوند به صورت سالانه براي اجراي برنامه تغذيه‌اي مناسب در اختيار اين مراكز قرار دارد.

به گزارش ايسنا، ‌دكتر «جوديت برايانز» مدير شوراي تغذيه سالم انگلستان هم در اين باره به شبكه خبري بي‌بي‌سي، نيز يادآور شد: توزيع شير در مدارس و مهدهاي كودك يك امر مهم است؛ چرا كه كودكان در اين سن نيازمند دريافت مواد مغذي و معدني هستند و تنها از طريق مصرف اين ماده لبني چنين ويتامين‌هايي را دريافت مي‌كنند. هم اكنون در اكثر مدارس اين كشور مواد غذايي نامناسب و غذاهاي آماده در ميان دانش آموزان توزيع مي‌شود. ما وظيفه داريم تا اين عادت بد را از ذهن اين كودكان پاك كنيم.

 

خبرگزاری ایرنا





ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی