شیوع بالای بیماریهای فصلی در کشور
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

شیوع بالای بیماریهای فصلی در کشور

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از شیوع بالای بیماریهای فصلی مانند آنفلوانزا در کشور طی سال جاری خبر داد.

دکتر محمود نبوی افزود: برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و ویروسی بهتر است از دست دادن و روبوسی با افراد بیمار خودداری کرد.

وی گفت: با توجه به فصل سرما و بیماریهای تنفسی و ویروسی که در این فصل بیشتر شایع هستند، باید به رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی پرداخت.

نبوی ادامه داد: امسال برخلاف سالهای گذشته با بیماریهای گسترده‌ای روبرو نیستیم ولی به میزان قابل توجهی بیماریهای فصلی مانند آنفلوانزا شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: با شیوع این بیماریها، افراد بیمار باید احساس مسئولیت کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. به عنوان مثال، از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند و افرادی که با این‌گونه بیماران در تماس  هستند به اندازه یک متر از آنها فاصله گرفته و در صورت مراقبت از آنها از ماسک استفاده کنند و چندین بار دست‌هایشان را در روز بشویند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به افرادی که دچار ضعف ایمنی بدن هستند و با بیماری سرماخوردگی یا آنفلوانزا دچار خطراتی در سیستم ایمنی بدن خود می‌شوند، توصیه می‌شود که این افراد قبل از فصل سرما به واکسینه کردن خود اقدام کرد تا زمستان را به سلامتی پشت سر گذاشته و بیمار نشوند

 






تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:شیوع بالای بیماریهای فصلی در کشور,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی