درمان بيماريهاي صعب العلاج
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

درمان بيماريهاي صعب العلاج: ام اس-پاركينسون- فلج مغزي- جانبازان ضايعه نخاعي- جانبازان و مصدومان شيميايي- جانبازان اعصاب و روان- تومور مغزي- سرطان- آلزايمر- اي.ال.اس- ديستروفي عضلاني(دوشن)- آتروفي- بخش 25

سوال 9:خانم م.س از شهر قم:
 جناب استاد من باتوجه به اينكه بعد از قطع دوره 40 روزه دارو وضعيت بسيار خوبي دارم و بيماري ام اس بطوركل در خانواده ما به فراموشي سپرده شده و نامي از آن برده نميشود ولي چون خودم دنبال بهبودي صددرصد  ام اس هستم دوباره داروها را براي يك دوره 40 روزه ديگر شروع كرده ام. و حجامت و ام آرآي را تا ماه ارديبهشت به تعويق انداخته ام و همواره دعاگوي شما هستم چون خيلي از درمان بيماري راضي هستم. وزنم بطور ثابت در يك دوره درمان 3 كيلو كم شد كه خيلي خوب بود و خستگي و كرختي بطور كامل از بين رفت. داؤالصدف هنوز برطرف نشده و سوت گوش كه اگر پيشنهادي داشته باشيد ممنون ميشوم. جديدا دچار ريزش مو شده ام كه خودم فكر ميكنم از كم خوني باشد و دستور عدس پودر شده شما(نقل از امام جواد عليه السلام) را شروع كرده ام و فقط مقدار و زمان مصرف آن را نميدانم كه اگر شما لطف كنيد راهنمايي كنيد سپاسگزارم.
 جناب استاد با توجه به پاسخ شما به دوستان ديگر در وبلاگ در مورد طريقه مصرف داروي سيدادويه من فكر ميكردم كه آنرا حتما بايد به طريقه جوشانده مصرف كرد كه طعم خوشايندي ندارد. آيا ميتوانم بصورت خرد كرده يا هليله سياه را درسته با آب مصرف كرد يا حتما بايد پودر شود؟
سؤال ديگر: جناب استاد مادرم 60 سال دارد باسابقه حدودا 25 ساله ديابت كه الآن روزانه 3 نوبت انسولين تزريق ميكند و همچنين روزي 3 عدد قرص متفورمين دچار خونريزي چشم شده كه تابحال 3 بار تزريق و 5 بار ليزر داشته درحاليكه حدود 40 سال هم هست كه آب سياه دارد و از عوارض ديابت دچار سنگ كليه كه يكبار با سنگ شكن و چند بار با دارو رفع شده و هميشه دارو براي سنگ  مصرف ميكند يكبار هم آنژيو قلب داشته كه گفته شده ازعوارض ديابت ميباشد و موردي كه بيشتر از همه در سالهاي اخير اذيتشان ميكند حدود 4 سال است كه روماتيسم مفصلي يا همان آرتريت روماتوييد را مبتلا شده اند از كورتون و داروهاي مربوطه مصرف ميكنند ولي همچنان درد مفاصل كه الآن حدود 2 ماه است كه روي پا و انگشتان پا را گرفته كه به دارو نيز ديگر جواب نميدهد و در كنار همه اينها افسردگي و تقريبا در روز بجز انسولين 20 قرص نيز مصرف ميكنند و به طبع آن نفخ معده با توجه به خوشحالي و رضايتمندي من براي داروي سيدادويه خواستند كه مزاحم شما شده و مشكلشان خصوصا روماتيسم را با شما درميان بگذارم. حتي خودشان مي خواستند داروي سيدادويه را شروع كنند. اگر شما دارو يا پيشنهاد خاصي در مورد ايشان داشته باشيد خيلي ممنون ميشوم. باز هم عذرخواهي و تشكر بنده را بپذيريد و اميدوارم زير سايه حضرت ولي عصر(عج) در راهي كه در پيش داريد موفق و پيروز باشيد.

 جواب:

در مورد سوت گوش قطره مرزنگوش يا آب سير به پنبه بايد آغشته شود و داخل سوراخ گوش قرار دهيد. سر هميشه بايد بعد ازاستحمام بطور كامل خشك شود.
جهت داء الصدف بايد از استرس و ادويه جات اجتناب كنيد و داروي سيد ادويه را ادامه دهيد.
براي ريزش مو انجير بسيار عالي است. با گل ختمي و صابون زيتون مراغه(عطاري) سر را بشوييد. ماست و دوغ براي ريزش مو مضر است .
در مورد كم خوني از مويز و خرما و انجير و عسل استفاده كنيد.چاي پررنگ و نوشابه و نان جوش شيرين دار براي كم خوني ممنوع است. هل و زعفران زياد نخوريد. چون تقريبا همه نانها داراي جوش شيرين است مدتي از نان باگت استفاده كنيد. پودر عدس نياز نيست. خود عدس پخته را بخوريد سرشار از اسيد فوليك است. انجير و مويز ضد كم خوني فقر آهن هستند.
 هليله ها را به چند صورت ميتوان بترتيب اولويت مصرف كرد:
1-هليله ها را شسته و 5 دقيقه در آب جوش ميگذاريم سپس در دهان آنها را جويده هسته ها را بيرون انداخته و آب آن را فرو ميدهيم. تفاله ها را ميتوان بلعيده يا بيرون انداخت.
2-هليله ها را پس از شستشو نيمكوب كرده و داخل آب جوش قرار داده و بمدت 12 ساعت كنار ميگذاريم و بعد آب را ميخوريم. تفاله ها را هم ميتوان خورده يا بيرون انداخت.
3- هليله ها را پس از شستشو شكسته و هسته ها را بيرون انداخته و بصورت پودر با آب گرم ميل ميكنيم.
4-هليله ها را شكسته و هسته ها را بيرون انداخته و سپس بمدت 5 دقيقه در ظرف دربسته بارامي ميجوشانيم و بعد بصورت نيمگرم ميل ميكنيم.
برگ سنا را همراه هليله ها در هر روش ميتوان مصرف كرد.
 
 در مورد بيماري مادر محترم:
با توجه به شرايط ايشان ميتوانند از داروي سيدادويه بميزان 1 چهارم ميزان اصلي ميل نمايند كه براي ديابت- سنگ كليه- اسيد اوريك- چشم و افسردگي مفيد است.

در مورد روماتيسم مفصلي بدستور زير عمل كنند:

انجير خيس كرده روزي 15 عدد- روغن زيتون با بو روزي 3 قاشق غذاخوري- سير خام روزي 2 عدد بهمراه ناهار و شام- نخود پخته روزي نصف استكان- كدو حلوايي پخته روزي 3 كف دست- آلو خورشتي روزي 15 عدد بهمراه 100 گرم شنبليله يكربع بارامي بجوشانند و ميل كنند- عرق كاسني روزي 1 استكان- شير محلي جوشيده شده كه چربي آن گرفته شده باشد 1 ليوان بهمراه 3 قاشق غذاخوري پودر سنجد +5 عدد خرما- حنا هفته اي 2 بار و هر بار بمدت 5 ساعت كل مج پاها گذاشته شود و سپس بشويند. روغن زيتون مالشي از عطاري گرفته و روزي چند بار پاها و هر جايي كه درد دارد بمالند. 
توجه: شنبليله- عرق كاسني و سيد ادويه قند خون را پايين مياورند. لذا ميزان قند خون را همواره كنترل كنيد كه ميزان و دفعات تزريق انسولين را بمرور كاهش دهيد.
 مضرات:
ماست و دوغ و ترشيجات حتي ليمو عماني و چاي و قهوه پررنگ و زياد. تمام محصولات ساخته شده از قند و شكر حتي نبات و شكلات و كاكائو شيرين.

مستندات روايتي:
 
امام صادق(ع): سنجد گوشتش گوشت، هسته اش استخوان و پوستش پوست را مي روياند و ساق پا را قوي مي كند.
امام كاظم(ع): آلوي تازه حرارت را خاموش مي كند و صفرا را فرو مي نشاند. امّا از آن زياد مخور كه سرانجام در مفصلهايت بادهايي بر جاي مي نهد ولي خشكِ آن خون را آرام مي كند و مفاصل را نيز نرم مي كند و دردهاي بي درمان را از تن بيرون مي كشد. چرا كه در ماندة آن سودش بر جاي مانده و زيانش رفته است.
امام رضا(ع): انجير دهان و استخوان را استحكام مي بخشد و درد را مي برد .
پيامبر گرامي اسلام(ص): سير هفتاد بيماري را درمان مي كند و درد را مي برد.
امام رضا(ع): كاسني درمان هزار بيماري است و دارويي نيست كه در آن كاسني بكار نرفته باشد.
رسول گرامي اسلام(ص): كرفس غذاي انبيا است. انسدادها را مي گشايد و ترس را دور مي كند.
امام علي(ع): مويز قلب را استحكام مي بخشد. بيماري را مي برد. حرارت را خاموش مي سازد و دل را خوشي مي دهد.
امام صادق(ع): اگر مردم مي دانستند در سيب چه است بيمارانشان را جز به آن درمان نمي كردند. بدانيد كه سيب بويژه سودمند ترين چيز براي قلب و مايه شست و شوي آن است.
پيامبر خدا(ص) خطاب به امام علي(ع): كدو بخور زيرا هر كس آن را بخورد خويَش نيكو و رويَش شاداب مي شود. آن خوراك من و پيامبرانِ پيش از من است.
امام صادق(ع) فرمود: و من نيز مي گويم كدو براي درد قولنج نيكو است.
پيامبر خدا(ص) خطاب به امام حسين (ع): فرزندم كرفس بخور چرا كه سبزيِ پيامبران است كه فراموش شده است و خوراك خضر و الياس (ع) بوده است. كرفس انسدادها را مي گشايد، دل را طراوت مي دهد، حافظه مي آورد، ديوانگي، جذام، پيسي و ترس را دور مي كند.
امام رضا(ع): انجير بوي بد دهان را مي برد، دهان و استخوان را استحكام مي بخشد، مو بر مي روياند، براي قولنج سودمند است، درد را مي برد و با وجود آن، ديگر به دارويي نياز نيست.
پيامبر خدا(ص): روغن زيتون بخوريد و خود را با آن چرب كنيد زيرا در آن درمان هفتاد درد است كه جذام از جملة آنهاست.
پيامبر خدا(ص): به شنبليله درمان بجوييد. اگر امّت من مي دانستند كه شنبليله برايشان چه سودهايي دارد، با آن درمان مي كردند هر چند هموزن آن طلا مي پرداختند.
امام كاظم(ع): براي درمانِ باد و سردي كه مفاصل را در بر مي گيرد و بدانها در مي پيچد يك مشت شنبليله و يك مشت انجيرِ خشك برمي داري و در آب مي خيساني و در ديگي تميز مي پزي. سپس آن را از صافي مي گذراني و آن گاه سرد مي كني و يك روز در ميان، از آن مي خوري و اين كار را تا هنگامي كه يك كاسة پُر مصرف شود ادامه مي دهي.
پيامبر اكرم ص ميفرمودند: هر زمان كسي سردرد داشت حجامت كند و هر كسي پادرد داشت حنا بگذارد.
 
مستندات علمي:
 
كدو: خواص آنتي ليتيك دارد يعني ضد تشكيل سنگ كليه است و اسيد اوريك را كاهش ميدهد. به جهت ملين بودن به كاركرد بهتر سيستم گوارش كمك كرده لذا صفرا براي هضم آن نياز نيست بعلت كم شدن صفرا براي ديابت نيز مفيد است. بهمين دليل(كم شدن صفرا)عصبانيت  را نيز كاهش ميدهد. بعلت دارا بودن پرو ويتامين آ براي چشم نيز مفيد است. حالت تنفر را كاهش ميدهد.

آلو: به علت كار انداختن روده و خنك بودن براي ديابت مفيد است. اسيد اوريك را كاهش ميدهد لذا مانع از رسوب آن در مفاصل ميشود.

انجير: باعث نرم شدن همه غده ها و تومورها و گرفتگيها ميشود پس براي نقرس مفيد است.

نقرس يعني رسوب اسيد اوريك در مفاصل انگشتان دست و پا. انجير ضعف پس از تزريق انسولين را برطرف ميكند. براي ضعف عضلات و كم خوني نيز مفيد است.

كرفس: ضد اسيد اوريك و درمان كننده سنگهاي كليه از جنس اسيد اوريكي يا اوراتي و درمان كننده انسداد ادراري است. گرفتگي عروق قلب را به كمك انجير- كاسني- سير- روغن زيتون- سيب و ... (14 گياه)برطرف ميكند.

شنبليله: درمان ديابت است زيرا سلولهاي بتا پانكراس را بازسازي ميكند. بعنوان نمونه فردي كه قند خون ناشتا او 360 بود بعد از 2 هفته با مصرف روزانه صد گرم شنبليله به عدد 110 رسيد.
 

 سوال 10- آقاي ك-ك از شهر *

سلام.خدا قوت.

من چند ساله كه دچار ضايعه نخاعي شدم و از ناف به پايين فلج كامل و پاهام به شدت آتروفي شده.

آيا كمكي براي بهبودي من مي توانيد بكنيد؟

ضمنا سوالي از خدمتتان داشتم:

چند ماه پيش به پزشك تغذيه مراجعه كردم كه برايم پودر مكمل گين آپ- كپسول ويتامين اي- قرص كلسيم و دو قرص مكمل ديگر تجويز كرد كه تا حالا تمام نشده. ميخواهم بدانم مصرف همزمان همه اينها بعلاوه موارد تجويزي شما منافاتي باهم ندارد؟ يا اينكه بايد داروها را قطع كنم؟

و يك سوال ديگر:

چند وقت است كه بوسيله يك فنر كه به پاهام مي بندم ورزش دراز و نشست انجام ميدهم ولي بعد از چند بار دراز و نشست احتمالا افت فشار خون پيدا ميكنم چون حالت سرگيجه مي گيرم و حالت ضعف بهم دست ميدهد. براي رفع اين ضعف و سرگيجه چه بايد بكنم؟

باسپاس فراوان.

 

پاسخ:

قرصهاي مكمل يا هر چيز ديگر را نميدانيم چيست و برخي اخبار دلالت بر ناسالم بودن و حرام بودن آنها دارد

مثل قرص كلسيم كه از استخوان خوك تهيه ميشود كه بينهايت مضر است. شما وقتي شير طبيعي و پودر سنجد و انجير كه حتي بيشتر از شير در وزن مساوي كلسيم دارد و ... مصرف كنيد ديگر كمبودي نداريد كه قرص مكمل نياز باشد. موارد ديگر هم همينطور. بهرحال بنده دخالتي نميكنم خودتان بايد انتخاب كنيد. با هم نيز منافاتي ندارد.

اين دستور 40 روزه است:
داروي سيد ادويه طبق دستور وبلاگ.
گياه مرزنگوش روزي 2 قاشق غذاخوري سرخالي بصورت چاي دمكرده و در طول روز بنوشيد.
انفيه مرزنگوش روزي 2 بار باندازه 1 عدس در هر سوراخ بيني و تخليه كامل بيني بعد از انفيه.
 نخود خوراكي پخته هر روز نصف استكان ميل شود.
پودر سنجد 3 قاشق غذاخوري+ شير محلي جوشيده شده 1 ليوان+ خرما 5 عدد + عسل 1 قاشق غذاخوري مخلوط و ميل شود.
انجير خشك خيس شده روزي 15 عدد.
روغن زيتون بابو روزي 3 قاشق غذاخوري
عرق كاسني روزي نصف استكان
كرفس تازه روزي 50 گرم جوشانده و آبش ميل شود.
سيب قرمز با پوست هر روز 1-2 عدد. يكي ناشتا بعد از داروي سيد ادويه ميل شود.
چند چيز نيروزا و خستگي زداست:

نيروزاها:

كله پاچه- حليم- خرما بهمراه تخم مرغ- معجون (پودر سنجد 3 قاشق غذاخوري+ شير محلي جوشيده شده 1 ليوان+ خرما 5 عدد + عسل1 قاشق غذاخوري)- به.
خستگي ايجادكن ها:

ماست و دوغ بدليل توليد اسيد لاكتيك در عضلات- همراه غذا مايعات خوردن- آب و مايعات را زياد نوشيدن- ترشيجات- خيار زياد خوردن- چاي پررنگ-  بعد از غذا بلافاصله ورزش كردن- بعد از غذا بلافاصله حمام رفتن-

خون دادن- در حمام آب سرد و ماءالشعير خوردن- حجامت اصلا نكردن- ورزش نكردن منظم.

خستگي زداها:
انجير- خرما- آب و عسل- مويز- توت- ورزش منظم- حجامت منظم مطابق سن و بنيه- به. ضمنا انجير براي تحليل عضلاني بسيار عالي است اگر بيشتر هم خورديد ايراد ندارد. انجيرهمچنين داراي مقادير زياد آهن- منيزيوم- پتاسيم- فسفر- ويتامين ب6 است. ورزشكاران- پيران- كودكان- زنان باردار- افراد لاغر و بيماران ضعيف بايد انجير بخورند. پوست سيب نيز داراي اسيد اورسليك است كه جلوگيري از تحليل عضلاني ميكند. همينطور كرفس و سنجد و سيد ادويه براي تحليل عضلاني بسيار خوب است.







تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:درمان بيماريهاي صعب العلاج,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی