محیط کار خود را طراحی کنیم؟ ( قسمت دوم )
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

 

 

به مدیران توصیه می شود اگر دوست دارند که مراجعان، کارکنان او را دوستانه تر، قابل اطمینان تر، بی آلایش تر، جالب تر و برونگرا ادارک کنند، از طرح میز کار «باز» استفاده کنند. اما باید توجه داشت که استفاده از طرح میز کار «باز» در صورتی امکان پذیر است که کارکنان در محیط های آرام و خلوت کار می کنند.
به مدیران توصیه می شود در کنار استفاده از طرح میز کار «باز» در محل کار افراد، از گل و گیاه و پوستر نیز استفاده کنند تا محیطی راحت تر، پذیراتر و میهمان نوازتر برای مراجعان تداعی کنند.
به مدیران که کارکنان آنها در محیط های شلوغ کار می کنند، توصیه می شود از محیط میز کار «بسته» استفاده کنند ، چرا که وقتی مراجعان کارکنان را در در اتاق کار مستقل و شخصی مشاهده کند که محل کار او تمیز و در قفسه های اتاق کار او نیز پرونده های زیادی دسته بندی شده است، او کارکنان آن سازمان را افرادی منظم، فعال و علاقمند به پیشرفت ادارک خواهد کرد.


● چگونه محیط کار را با توجه به شخصیت خود طراحی کنیم؟
 

۱) مدیری که «دورنگرا» بوده و می خواهد این پیام را ارسال کند که دوست ندارد، دیگران مخل آسایش او باشند، اتاق کار او شلوغ و آشفته و ترتیب چیدمان میز کار او باید از نوع «بسته» باشد، در مقابل مدیری که «برونگرا و مردم محور» بوده و می خواهد بی آلایشتر باشد و ارتباط های خود را با مرئوسان بهبود بخشد، باید از دفتر کار «باز» استفاده کند.
۲) مدیری که «سلطه گر» و علاقه مند به پیشرفت است، توصیه می شود دکوراسیون اتاق کار خود را با لوازم و مبلمان استاندارد تزئین نماید.
۳) به مدیران «متظاهر » توصیه می شود عکس های مربوط به گردش و تفریح و مسافرت خود را در اتاق کارشان قرار دهند تا بدین وسیله دوران خوش خود را به یاد آورند. ضمنا، در اتاق خود ساعت دیواری داشته باشند تا زمان خروج از محل کار را فراموش نکنند.
۴) به مدیران «درونگرا» توصیه می شود در اتاق کار خود گل و گیاه و تابلوی نقاشی قرار دهند تا بدین وسیله کارشان تداعی کننده محل زندگی آنان باشد.
۵) به مدیران «منظم» (سازمان دار) توصیه می شود در اتاق کار خود کاریکاتور قرار دهند تا نشان دهند هر چند تمیز و وسواسی هستند، اما از حس شوخ طبی نیز برخوردارند.
 
http://imensina.loxblog.com/




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی