صبحانه های نابغه پرور
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

ميني پيتزاي تخم‌مرغ

چند تخم‌مرغ را كاملا بپزيد. تكه‌هاي نان تست يا نان لواش را جدا كنيد. روي آن‌ها يك حلقه گوجه‌فرنگي بگذاريد و تخم‌مرغ‌هاي پخته را پوست بكنيد و حلقه‌حلقه كنيد و روي گوجه‌فرنگي بچينيد. كمي پنير پيتزا روي تخم‌مرغ‌ها بپاشيد و براي چند دقيقه در فر يا مايكروويو قرار دهيد تا پنير كاملا آب شود.

 

  دسر تقلبي

كمي مغز آجيل و برشتوك ته ليوان بريزيد و روي آن را از مقداري ماست غليظ خامه‌اي پر كنيد. مي‌توانيد براي ايجاد مزه بهتر كمي كارامل هم روي ماست اضافه كنيد. كودك شما فكر مي‌كند در حال خوردن دسر است و با اشتياق كامل محتويات اين ليوان كه پر از كلسيم و ويتامين و انرژي لازم براي يك روز در مدرسه است را خواهد خورد.

 

  ساندويچ نيمرو

تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه نيمرو كنيد. هر تخم‌مرغ را به همراه يك ورق ژامبون و كمي پنير پيتزا، لاي 2 ورق نان تست بگذاريد و در دستگاه ساندويچ‌ميكر بگذاريد. اين ساندويچ‌هاي خوشمزه تكراري بودن نيمرو را خواهد گرفت و كوچولوي شما بدون بهانه‌گيري آن را مي‌خورد.

 

 نان و پنير و خيار

روي يك تكه نان پنير خامه‌اي بماليد و روي آن گوجه و خيار بچينيد. تنها تفاوت و ويژگي اين ساندويچ اين است كه بايد كمي سليقه به خرج دهيد و با گوجه و خيار شكل‌هاي بامزه درست كنيد. فرزند شما با ديدن اين شكل‌هاي بامزه هيچ بهانه‌اي براي خوردن نخواهد گرفت.

 

 سوسيس و تخم‌مرغ

بچه‌ها معمولا سوسيس دوست دارند. براي درست كردن اين غذا بايد سوسيس‌ها را تفت دهيد و كمي كه رنگ آن‌ها عوض شد، تخم‌مرغ‌ها را به هم بزنيد و به سوسيس اضافه كنيد و اين غذا را با سس قرمز سرو كنيد.

 املت چيپس و پنير

بچه‌ها عاشق چيپس و پنير هستند. با كمي تغيير مي‌توانيد اين غذاي پر كالري و مضر را تبديل به صبحانه‌اي مفيد كنيد. زرده و سفيده تخم‌مرغ را به هم بزنيد و در تابه بريزيد. كمي كه خودش را گرفت، مقداري چيپس خرد كنيد و به همراه گوجه‌فرنگي خرد شده و پنير پيتزا روي تخم‌مرغ‌ها بريزيد. بعد از چند دقيقه به هم بزنيد و سرو كنيد.

 

 نان و پنير و گردو

نان‌هاي گرد را نصف كنيد و روي آن گردو بچينيد. يك تكه پنير هم روي آن بگذاريد. مي‌توانيد كمي كارامل هم روي گردوها بريزيد تا با ايجاد يك طعم شور و شيرين، صبحانه‌اي‌ خوشمزه داشته باشيد.

  نان تخم مرغي

نان تست را برداريد و از ميان آن يك دايره جدا كنيد. كف تابه را كمي با كره چرب كنيد. نان تست را در آن بگذاريد و يك تخم‌مرغ را به هم بزنيد و آنقدر از آن درون دايره وسط نان بريزيد تا پر شود. وقتي تخم‌مرغ خودش را كاملا گرفت، آن را برگردانيد تا طرف ديگر نان هم طلايي شود.





تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی