30 دقيقه خنده در روز احتمال عود سكته قلبي را به حداقل مي‌رساند
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

30 دقيقه خنده در روز احتمال عود سكته قلبي را به حداقل مي‌رساند

 
مصرف روغن بادام زميني، پياز، عسل، سيب وانوع سبزيجات از مهمترين عوامل پيشگيري از سكته قلبي و درمان آن است.

دكتر«قاسم ميرفضلي»متخصص قلب و عروق درگفت‌و گو با خبرنگار سرويس«بهداشت ودرمان»خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران، ضمن بيان مطلب فوق و با اشاره به اينكه سكته قلبي براثر انسداد رگ‌هاي قلب ايجاد مي‌شود اظهار داشت: همچنين، پرهيز از فشارهاي عصبي و روحي و ترك دخانيات و متعادل نگاه داشتن وزن از مهمترين عوامل پيشگيري از سكته قلبي محسوب مي‌شوند.
وي افزود: البته انجام ورزش منظم و سبك مانند پياده روي، پرهيز از خوردن غذاهاي چرب و نمك فراوان و پيشگيري از بالارفتن فشارخون از ديگر عواملي هستند كه احتمال سكته قلبي را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهند.
دكتر ميرفضلي همچنين اعلام داشت: تحقيقات نشان داده است افرادي كه به مقدار خيلي زياد از مواد پروتئيني استفاده مي‌كنند به علت كاهش ميزان يك نوع آمينو اسيد به نام« سيستئين» بسيار كمتر از سايرين دچار انواع مختلف بيماري‌هاي قلبي مي‌شوند.
اين متخصص در پايان خنده را براي كساني كه دچار حمله قلبي شده‌اند بسيار مفيد دانست و اظهار داشت: خوشروئي و حداقل 30 دقيقه خنده در روز در كساني كه دچار حمله قلبي شده‌اند احتمال حمله مجدد را تاميزان قابل توجهي كاهش داده و حتي نياز به درمان آنها را از بين خواهد برد

   






ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی