تغییرات و تعميرات
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

 

 تغییرات و تعميرات

سفارش دو نكته ضروري است:

1-معايب و نواقص دستگاههاي گاز سوز را هر قدر هم كه جزئي باشد،جدي بگيريد.

2-از جابجايي وسايل گاز سوزي كه بوسيله لوله ثابت به سيستم لوله كشي گاز ساختمان متصل است خودداري كنيد.

 

 معايب و نواقص قسمتهاي مختلف دستگاههاي گاز سوز را هر قدر هم جزئي باشد مهم بدانيد و براي تعمير آنها فوراً با نمايندگي فروش دستگاههاي مزبور و يا تعميركاران مجرب تماس حاصل نماييد.

از جابه جا كردن وسايل گاز سوزي كه مستقيماً به لوله ثابت متصل است بايد خودداري كرد ولي چنانچه اين امر لازم باشد ،براي تغيير محل وسيله گازسوز و در نتيجه اضافه و يا كم كردن يا تغيير محل لوله گاز آن را بايد به موسسات مجاز مراجعه كرد.

   

آموزش و راهنمايي

كار كردن صحيح با وسايل گاز سوز را بايستي از سنين مقتضي به فرزندان خود بياموزيم تا ضمن آگاهي از نحوه مقابله با خطرات احتمالي،در مواقع لزوم بتوانند عملكرد و رفتار مناسبي داشته باشند.كنجكاوي هاي كودكان و تقليد آنان از كارهاي بزرگترها و والدينشان همواره مسبب بروز حوادث در خانه ها بوده و در مورد گاز نيز مي تواند فاجعه آفرين باشد.
چنانچه نگران بازي كردن فرزندان خردسال خود با وسايل گاز سوز هستيد،در مواقع عدم استفاده از اين وسايل حتماً شير مصرف آنرا ببنديد.
چنانچه در ميان اطرافيان كساني هستند كه نحوه رفتار صحيح با وسايل گاز سوز را نمي دانند و خطرات گاز را نمي شناسند آنها را راهنمايي كنيد.

   

هشدار هاي ايمني

در صورت نشت گاز و استشمام بوي آن قبل از هر كاري بايد دقت كرد در آن محل هيچگونه آتش كبريت،فندك و امثال آن روشن نشود و همچنين كليدها و وسايل برقي قطع و وصل نگردند و به همان حال روشن يا خاموش كه هستند باقي بمانند زيرا شعله يا جرقه حاصل از هر يك از عوامل فوق ممكن است باعث انفجار گاز پخش شده گردد.

در چنين مواردي ضمن حفظ خونسردي نكات ذيل را به مورد اجرا بگذاريد:

1-افراد خانواده را از محل آلوده به گاز خارج كنيد.

2-فوراً شير اصلي گاز را ببنديد.

3-در صورتيكه كنتور برق در فضاي آلوده به گاز وجود نداشته باشد،برق را از فيوز اصلي قطع كنيد.

4-در و پنجره ها را باز كنيد.

5-با تكان دادن حوله پنبه اي مرطوب به جريان خروج هواي آلوده به گاز تسريع نماييد(توجه داشته باشيد براي خروج هواي آلوده هرگز از پنكه،هواكش و ساير دستگاههاي برقي مشابه استفاده نكنيد).

6-تا مطمئن نشده ايد كه گاز كاملاً تخليه شده به نفرات اجازه ورود به منزل ندهيد.

در صورت بروز هر نوع آتش سوزي در ساختمان،چون وجود گاز در لوله احتمالاً باعث تشديد آتش سوزي و خطرات بيشتري حواهد شد بنابراين در چنين مواقعي فوراً شير اصلي گاز ساختمان را كه بعد از كنتور قرار دارد ببنديد تا جرين گاز به داخل ساختمان قطع گردد.

 

نصـب و اسـتفاده از خامـوش كننـده هـاي استـاندارد در آشــپزخانه از ضايعـات ناشـي از آتش سوزي ها  به موقع جلوگيري مي كند.

هنگام نشت گاز چنانچه محل تاريك باشد بايد از روشن كردن چراغ برق يا هر نوع شعله خودداري كرد.براي روشنايي محل مي توان از چراغ قوه استفاده كرد.چراغ قوه را در خارج از فضاي آلوده به گاز روشن نماييد.

 





تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:تغییرات و تعميرات ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی