براي طراوت پوست و مو از تخم مرغ کمک بگيريد
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

براي طراوت پوست و مو از تخم مرغ کمک بگيريد

 

 

تخم مرغ، يکي از مواد غذايي است که تنها براي پخت غذا استفاده نمي شود. از تخم مرغ مي توان براي مراقبت از پوست و کارهاي هنري نيز استفاده کرد. به چند مورد اشاره خواهيم کرد. * زرده تخم مرغ غني از ويتامين A است که علاوه بر مرطوب کنندگي، پوست را نيز سالم نگه مي دارد. کافي است مخلوطي از زرده تخم مرغ و کمي آب را روي صورت بماليد تا ضمن تميز شدن پوست، بروز برخي علائم پيري پوست را به تاخير بيندازيد.

 * همان گونه که زرده تخم مرغ مانع پيري پوست مي شود، سفيده آن نيز پوست را لطيف مي سازد، پف زير چشم را از بين مي برد، منافذ پوستي را محو و پوست را سفت مي کند.
* تخم مرغ مرطوب کننده طبيعي است و تاثير خوبي روي مو دارد. براي تهيه شامپو، زرده يک عدد تخم مرغ را با کمي روغن زيتون و آب مخلوط کنيد و روي موهاي مرطوب بماليد و پس از چند دقيقه موها را بشوييد. چربي و مواد مغذي موجود در آن طراوت و سرزندگي به مو مي بخشد. اين شامپو براي موي آسيب ديده بر اثر آلودگي و کلر و قرار گرفتن بيش از حد در معرض نور خورشيد بسيار مفيد است.
* براي تزئين کلوچه و شيريني، يک عدد زرده تخم مرغ را با آب مخلوط و در ظرف هاي مختلفي تقسيم کنيد. در هر ظرف رنگ خوراکي موردنياز خود را اضافه کنيد و سپس براي تزئين شيريني به کار ببريد.
* گياهان کوچک را در خاک حاوي پوست تخم مرغ بکاريد تا کلسيم موجود در آن به رشد گياه کمک کند.
* سفيده تخم مرغ حالت چسبندگي طبيعي دارد و قدرت چسبندگي آن روي کاغذ و مقوا قابل توجه است.
 * براي دور نگه داشتن حشره هايي مانند کرم از باغچه، کمي پوسته خرد شده تخم مرغ را دور گياهان بريزيد. تيزي تکه هاي پوست باعث مي شود آن ها از گياهان فاصله بگيرند.

روزنامه هموطن سلام






ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی