آب انار ،شادي‌بخش و مقوي قلب
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

يك متخصص تغذيه با اشاره به فوايد مصرف انار، اين ميوه را خون‌ساز و شاداب‌كننده رنگ پوست صورت دانست و گفت: آب انار شادي‌بخش، مفرح و مقوي قلب و معده است. مرتضي صفوي در گفت‌وگو با فارس افزود: از نظر طب قديم ايران، ميوه انار سرد و قابض است و پوست انار نيز سرد و خشك و بسيار قابض است. به گفته اين متخصص تغذيه انار شيرين، ادرارآور و ملين‌مزاج است و براي بيماري‌هاي مجاري ادرار مفيد بوده و ترشح صفرا را زياد و اسهال را برطرف مي‌كند.

وي با بيان اين كه انار خون را تصفيه مي‌كند و براي سالمندان بهترين دارو براي تقويت كليه است، توضيح داد: انار صدا را باز كرده و گرفتگي صدا را برطرف مي‌كند و مصرف آن براي افزايش وزن نيز مفيد است.

 تزئين ناخن‌ها با نگين و حلقه خطرناك است
 يك متخصص پوست و مو با هشدار نسبت به تزئين ناخن‌ها با وسايل زينتي مانند نگين و حلقه گفت: در صورتي كه اجسام با اين نوع ناخن‌ها برخورد كنند، باعث خونريزي زير صفحه ناخن شده و منجر به از دست رفتن زيبايي آنها مي‌شوند. دكتر غلامحسين تشكري در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر خطراتي كه استفاده از اين نوع وسايل زينتي براي ناخن‌ها به همراه دارد، افزود: گاهي صرفا در نظر گرفتن زيبايي اين وسايل تزئيني روي ناخن‌ها، خانم‌ها را از خطرات و پيامدهاي آن غافل مي‌كند.

وي با بيان اين‌ كه با يك غفلت يا بي‌احتياطي ممكن است ناخن‌هاي ما ديگر زيبايي خود را نداشته باشند، تصريح كرد: اگرچه استفاده از نگين يا حلقه در قسمت‌هايي از ناخن كه از بسترش جدا و از نوك انگشت نيز خارج شده است معمولا اشكالي ايجاد نمي‌كند، اما در صورتي كه در صفحه ناخن براي استفاده از نگين يا حلقه سوراخي ايجاد شود، ممكن است شكاف‌هايي در ناخن به وجود آورد كه موجب از دست رفتن آب و افزايش شكنندگي صفحه ناخن شود.

 خطر كم كردن 8 كيلو وزن در هفته
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به تبليغات نادرستي كه اخيرا درخصوص برخي داروهاي كاهش وزن انجام مي‌شود، گفت: كم كردن 8 كيلو وزن در يك هفته كه در برخي از اين تبليغات عنوان مي‌شود، خطرناك است و تنها كاهش وزن هر ماه بين 2 تا 3 كيلو صحيح است.

شاهين مرآت در گفت‌وگو با فارس افزود: بجز برخي داروهاي شيميايي كاهش وزن كه ثبت شده و مورد تاييد علمي هستند داروهاي ديگر شناسنامه‌اي ندارند، اما از برخي كشورها مانند چين و هند وارد ايران مي‌شوند.

 وي با تاكيد بر اين كه برخي از اين داروها حاوي شيشه و مواد مخدر هستند، تصريح كرد: مي‌توان در مورد داروهايي كه محتواي آنها مشخص است بحث علمي كرد، اما برخي از اين داروها اصلا محتواي مشخصي ندارند و تنها با درج يك اسم تجاري روي آن به فروش مي‌رسند بنابراين نمي‌توان در مورد آنها نظر كارشناسي داد.





تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:آب انار ,شادي‌بخش و مقوي قلب,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی