فشار خون بالا قاتل خاموش
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.



به گفته دلیوس، داروهای بسیاری برای درمان فشار خون بالا وجود دارد، اما گاهی با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی، می توان فشار خون را به میزان قابل توجی پایین آورد. از عوامل ابتلا به بیماری فشار خون بالا می توان به چاقی مفرط اشاره کرد؛ دست کم سی درصد از افرادی که از بیماری فشار خون رنج می برند، افزایش وزن دارند. از این رو تلاش برای کاهش وزن یکی از بهترین راههای مقابله با بیماری فشار خون است.

همچنین مصرف بیش از اندازه نمک، خطر ابتلا به بیماری فشار خون را بدنبال دارد.

 بهتر است مواد غذایی به صورت تازه مصرف و ادویه های دیگر جایگزین نمک شوند. دلیوس همچنین هشدار داد، بیماران مبتلا به فشار خون از مصرف دخانیات خودداری کنند. وی افزود، فشار خون بالا ممکن است از فشار عصبی زیاد ناشی شود؛ از این رو به بیماران پیشنهاد می شود سعی کنند تمرکز و آرامش خود را افزایش دهند. همچنین بیماری فشار خون ممکن است بطور ارثی به فرد منتقل شود.

 افرادی که در خانواده خود سابقه این بیماری را داشته اند می توانند با پرهیز از عوامل تحریک کننده، از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند. به گزارش خبرگزاری آلمان از مونیخ، ورزش یکی از راههای مقابله با فشار خون بالا محسوب می شود. انجام حرکات ورزشی متداول چون پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری حتی به مدت کمتر از سی دقیقه برای سه یا چهار روز در هفته تاثیر بسیاری در کاهش فشار خون دارد.

در این حال یکی از کارشناسان تغذیه اعلام کرد، مصرف مکملهای غذایی در کاهش فشار خون تاثیری ندارند و حتی گاهی برای افراد مبتلا خطرناک هستند. وی به افراد مبتلا پیشنهاد کرد برای کاهش فشار خون خود، روزانه یک حبه سیر تازه مصرف کنند. به گفته این کارشناس مصرف شکلات تلخ با درصد کاکائوی بیشتر نیز در کاهش سطح فشار خون موثر است، اما مصرف زیاد در روز توصیه نمی شود.





تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:فشار خون بالا قاتل خاموش,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی