هیچ کرم یا قرصی نمی‌تواند پوست صورت را جوان کند
بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 



وی افزود: اثبات کارایی هر محصول بهداشتی و دارویی باید ابتدا در مجامع علمی معتبر انجام و بعد اعلام شود اما متأسفانه به دلیل اینکه افراد می‌خواهند هر روشی را تجربه کنند تا به بی‌اثر بودن آن پی ببرند، این تبلیغات وجود دارد.

 نراقی گفت: این محصولات نه تنها مفید نیستند بلکه ضررهایی هم دارند لذا مردم باید دقت کنند که روش‌های درمانی خود را از متخصصان مورد تأیید کسب کنند و کرم‌ها و قرص‌های جوان‌سازی صورت مورد تایید ما نیست. وی اضافه کرد: در روش‌های جوان‌سازی صورت 2 نوع روش جراحی و غیر جراحی وجود دارد که هر دو روش هم قابل انجام است و روش‌های غیرجراحی نیز در حال حاضر معمول است اما توسط متخصصان باید تجویز شود.

 رئیس مرکز تحقیقات راینولوژی کشور یادآور شد: متاسفانه در این کرم‌ها و قرص‌های تبلیغی ماهواره‌ای موادی به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود که موجب عوارض پوستی می‌شود.

 وی گفت: مهمترین اصل برای جوان نگه داشتن پوست صورت پیشگیری از آفتاب و عدم مصرف سیگار است که مورد دوم می‌تواند پوست صورت را چند سال پیر کند. همچنین تغذیه مناسب، نوشیدن مقدار زیادی آب، جلوگیری از استرس‌های زیاد و مصرف میوه‌ها و سبزیجات کافی در جوان نگه داشتن پوست تاثیر بسزایی دارد.

نراقی ادامه داد: کرم‌های جوان‌سازی صورت و دستگاه‌های کوچک کننده بینی که تبلیغات ماهواره‌ای آن به شدت افزایش یافته است گمراه کننده هستند و سبب فریب‌خوردن افراد می‌شود اما مردم باید بدانند که این موارد و دستگاه‌ها جنبه علمی ندارد و هیچ کرم یا قرصی نمی‌تواند کار جوان‌سازی صورت را به صورت علمی انجام دهد.

وی افزود: کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند در پیشگیری از پیر شدن پوست موثر باشند اما متاسفانه کرم‌های تبلیغی گاهی اوقات عوارض زیادی دارد و لازم است مردم درباره آن تحقیق کنند.





ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی