بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.


جملاتی که بهتر است در زندگی زیاد استفاده کنید

1. بله!


ریچارد برنسون که کارآفرین موفقی است می گوید یکی از کلیدهای موفقیت او استفاده آگاهانه و مکرر از واژه «بله» بوده است. دفعه بعد که خواستید نه بگویید، سعی کنید به جای آن بله بگویید. این واژه شما را وارد دنیای تازه ای از انتخاب ها و امکانات می کند و به ناگه متوجه می شوید زندگی بسیار سرگرم کننده تر و شادتر از قبل شده است.

2. من خوش شانس / شکرگزار هستم


ثابت شده شکرگزاری و تشکر باعث کمرنگ شدن نشانه های افسردگی و ناراحتی می شود. قبل از خوابیدن سعی کنید دست کم 3 چیزی را یادآوری کنید که باعث شکرگزاری شما شده اند. به خوش شانس بودن خود اعتقاد داشته باشید و برای آن سپاسگزار باشید. به جای فکر و خیال های پوچ و بی ارزش و ترس های بیهوده، با فکرهای مثبت به رختخواب بروید و آسوده بخوابید تا صبح خوبی هم داشته باشید.

 

 

3. من می توانم

این جمله بهترین جایگزین برای «سعی خواهم کرد» است. به جای جمله «سعی خواهم کرد» همیشه از فعل توانستن و «من می توانم» استفاده کنید و معجزه آن را به عینه ببینید. وقتی می گویید «من می توانم» در واقع به خود این امید را می دهید که هدف های شما قابل دسترسی هستند. اینکه واقعا به اهداف خود برسید یا نه اهمیت ندارد – مهم این است بر ای محقق کردن آن همه تلاش خود را کرده اید.

4. چه می شود اگر ...؟

این عبارت نیز بهترین جایگزین برای «هرگز» یا «غیرممکن» است. به جای محدود کردن خود، از این عبارت استفاده کنید و امکان رخ دادن مسایل مورد نظر را بالا ببرید. این جمله به شما برای پیدا کردن راهکار مناسب شجاعت می دهد. هنگامی که احساس ناامیدی داشتید با خود بپرسید چه می شود اگر ...؟ و می بینید راهکار مناسب به ذهنتان خطور خواهد کرد.

5. احوالپرسی مثبت همچون «من خوبم»

وقتی کسی احوالتان را جویا می شود به جای استفاده از عبارت های منفی همچون «بد نیستم» یا «از این بدتر نمی شوم» به او بگویید «خوبم. ممنون». وقتی روز خوبی نداشته اید نیز بهتر صادق باشید و بگویید: «روز خوبی نداشته ام اما مطمئن هستم فردا بهتر خواهم بود.»

6. عبارت های مثبت همچون «یادم باشد ... »


واژه های ما تاثیر بسیاری روی افکار و اعمال ما دارند. مثلا وقتی جمله منفی همچون «یادم نرود قبض را پرداخت کنم.» در واقع ذهن به بار منفی جمله می چسبد و شما فراموش می کنید قبض را پرداخت کنید. اما اگر در عوض بگویید: «یادم باشد قبض را پرداخت کنم» مطمئنا خاطرتان خواهد ماند. همیشه در ذهن خود هم با واژه های مثبت با خود حرف بزنید.

7. از این بدتر هم می توانست باشد

هرگاه در شرایط ناگوار و غیرقابل تحملی گرفتار شدید سعی کنید ذهن خود را با فکر کردن به اوضاع بدتر پرت کنید. این راهکار باعث کاهش درد و ناراحتی شما می شود. وقتی به اوضاع بدتر از آنچه گرفتار آن هستیم فکر می کنیم، ناراحتی ما از اوضاع پیش رو به طور محسوسی کاهش پیدا می کند.

 




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

معجزه عطردرمانی با گل سرخ


حتما با شیوه آروماتراپی یا عطردرمانی آشنا هستید. این شیوه که یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین در جهان است ازسوی بسیاری از مکاتب درمان‌های طبیعی به‌عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی مورداستفاده قرار مي‌گيرد. در جهان بیش از 150 نوع روغن یا عصاره گیاهان دارویی وجود دارد که یکی از شفابخش‌ترین آنها عصاره شفابخش گل سرخ است. درمانگران از رایحه و خواص درمانی این عصاره برای درمان عفونت‌ها و کوفتگی‌ها و اختلالات روحی مثل افسردگی و بی‌نشاطی بهره می‌برند.



مناسب برای تمام سنین

درمانگران عطردرمانی استفاده از اسانس یا روغن گل سرخ را یکی از بهترین راه‌های درمان بیماری‌ها در بیمارانشان در گروه‌های مختلف سنی می‌دانند. اسانس گل سرخ در میان اسانس‌هایی که در عطردرمانی برای درمان بیماری‌های جسم و روح مورداستفاده قرار می‌گیرد یکی از موثرترین و ملایم‌ترین اسانس‌هاست که حتی برای گروه سنی کودک و خردسال نیز ازسوی درمانگران و متخصصان عطردرمانی توصیه شده است.

درمان افسردگی با بويیدن یک گل

یکی از ویژگی‌های گل سرخ، خاصیــت ضدافســردگی و نشاط‌آور آن است که بسیار موردتوجه درمانگران در مکاتب مختلف درمانی قرار گرفته است. در شیوه درمانی عطردرمانی، درمانگر با تجویز اسانس یا روغن این گیاه به بیمار به او کمک می‌کند تا به مرور بر افسردگی غلبه کرده و این بیماری را پشت‌سر بگذارد. در این شیوه درمانی، بیمار با بويیدن اسانس گل سرخ در مدت زمان مشخصی در طول روز و در طول یک دوره درمانی که متخصص برای او درنظر می‌گیرد به درمان می‌پردازد. گاهی ممکن است این درمان به‌عنوان درمان اصلی به بیمار توصیه شود و گاهی به‌عنوان درمان کمکی. در این حالت بیمار با گرم کردن شیشه روغن گل سرخ کمک می‌کند تا رایحه آن در هوای محل کار یا منزل متصاعد شود و از این هوا استنشاق کند.

مشکلات ماهانه را حل کنید


درمانگران و متخصصان آروماتراپی استشمام روغن گل سرخ و بخور گل‌های خشک شده آن را در تنظیم دوره‌های قاعدگی خانم‌ها بسیار موثر می‌دانند. درمانگران مکاتب مختلف درمانی در سراسر جهان گیاه دارویی گل سرخ را به‌صورت خوراکی و موضعی برای بیمارانشان که از اختلال در دوره‌های قاعدگی اعتراض دارند، تجویز می‌کنند. استعمال این گیاه به‌صورت خوراکی یا در شیوه درمانی عطردرمانی، کمک زیادی به برطرف شدن بی‌نظمی‌های عادت ماهانه در خانم‌ها خواهد داشت و در صورت استمرار مصرف این گیاه دارویی و مشتقات آن، این اختلالات به‌طور کامل برطرف خواهد شد. متخصصان عطردرمانی اسانس گل سرخ را یکی از بهترین داروها با منشا طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی و سردمزاجی در افراد مختلف می‌دانند.

افزایش باروری با بويیدن اسانس گل سرخ

روغن و اسانس گل سرخ علاوه بر تنظیم قاعدگی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداري در زنان دارد. علاوه بر این درمانگر می‌تواند با کمک روغن گل سرخ و تجویز آن برای خانمی که تصمیم به مادر شدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده کند. حکیمان و درمانگران مکاتب طب سنتی جهان، گل سرخ را یکی از گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. در شیوه عطردرمانی، درمانگران به مادران توصیه می‌کنند تا پیش از باروری و پس از آن عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام کنند، چون این کار موجب افزایش قدرت باروری و افزایش توان رحم و ایجاد امنیت و آرامش در مادر می‌شود.

5 هزار کیلو گلبرگ = 1 لیتر اسانس

امروزه تهیه اسانس گل سرخ سختی و مشقت بسیار زیادی دارد، به‌طوری که برای به‌دست آوردن یک لیتر اسانس یا روغن معطر گل سرخ نیاز به 5 هزار کیلو گلبرگ گل سرخ است. در شیوه امروزی، محققان با استفاده از الکل یا حلال‌های دیگری که سراغ دارند به عصاره‌گیری و جدا کردن اسانس گلبرگ‌های گل می‌پردازند. اما در زمان‌های گذشته حکمای طب سنتی ایران برای به دست آمدن عصاره یا روغن معطر گل سرخ، گلبرگ‌های این گل را درون روغن زیتون می‌ریختند و برای مدت نسبتا طولانی از آنها مراقبت می‌کردند تا اسانس و عصاره گلبرگ‌ها گرفته شود.

درمانگران به مخاطبان خود توصیه می‌کنند برای ضدعفونی کردن و پاکسازی فضای منزل متناسب با اقلیم و روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اکالیپتوس، سیر وپیاز استفاده کنند.




تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:معجزه عطردرمانی با گل سرخ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

چطور شخصیتتان را ارتقا دهید؟

خیلی از ما بی‌اندازه نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه درمورد شخصیتمان چه می‌گویند هستیم. در ارتقای شخصیتمان، جنبه‌های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می‌توانیم روی آنها تمرکز کنیم.
خیلی از ما بی‌اندازه نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه درمورد شخصیتمان چه می‌گویند هستیم.

خیلی از ما برای ارتقا بخشیدن به شخصیتمان تلاش زیادی می‌کنیم. دوست داریم همه ظاهر و لباس پوشیدنمان را تحسین کنند. به همین دلیل است که خیلی‌ها پول زیادی را صرف رفتن به سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های پوست و مو می‌کنند. شما دوست دارید دیگران را با طرزتفکر و طرز برقراری ارتباطیتان با آنها تحت‌تاثیر قرار دهید. بنابراین آنهایی که در روابط خود و مهارت‌های ارتباطی‌شان اعتمادبه‌نفس لازم را ندارند، برای بهتر شدن در آن و برقراری رابطه اجتماعی با دیگران تلاش زیادی می‌کنند.

خیلی از ما بی‌اندازه نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه درمورد شخصیتمان چه می‌گویند هستیم. در ارتقای شخصیتمان، جنبه‌های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می‌توانیم روی آنها تمرکز کنیم. گفته می‌شود که یک شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ از مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذهنی، فیزیکی، احساسی، معنوی و سلامت‌عمومی تشکیل می‌شود.

از نظر ظاهری جذاب باشید

خصوصیات ظاهری ما یکی از جنبه‌های شخصیت ماست. به این دلیل که ظاهر ما می‌تواند تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت درونی ما باشد. معمولاً با کمک ظاهر بیرونی است که می‌توانید در ابتدا روی دیگران تاثیر بگذارید. برای بهبود شخصیتتان، باید مطمئن شوید که ظاهرتان با طرز لباس پوشیدن، آرایش کردن، مدل مو و ... به اندازه کافی جذاب باشد. لزوماً به این معنی نیست که باید لباس‌های خیلی زرق و برق‌دار بپوشید یا موهایتان را تابلو درست کنید که نظر دیگران را جلب کنید. معنای آن این است که باید برحسب موقعیتی که می‌خواهید در آن ظاهر شوید، تمیز، مرتب، خوش‌فرم، و خوش‌لباس باشید. همه به کسانیکه مرتب و خوش‌لباس هستند جذب می‌شوند. وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید، مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی شانه زده باشید و ناخن‌هایتان مرتب باشد. هر روز دوش بگیرید تا همیشه شاداب به نظر برسید. قبل از بیرون آمدن از در، دوباره به خودتان در آینه نگاه کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید. با سالم نگه داشتن بدنتان باید از آن مراقبت کنید. ورزش منظم باعث می‌شود از نظر جسمی فعال بمانید.

گستره دانش و اطلاعاتتان را افزایش دهید

برخوردهای روزانه ما با موقعیت‌های مختلف و انواع مختلف آدمها عوامل مهمی در شکل‌گیری شخصیت ما هستند. باید تا می‌توانید تجربه کسب کنید. از طریق این تجربیات است که می‌فهمیم واقعاً که هستیم و در برخورد با موقعیت‌های غیرآشنا چطور رفتار می‌کنیم. برای یاد گرفتن چیزهای جدید تردید نکنید. اینکار افق دید شما را گسترده‌تر کرده و مهارت‌های کشف‌نشده‌ای را در شما تقویت می‌کند. به محیط‌اطرافتان علاقه‌مند شوید و به همه چیز توجه کنید. به آدم‌ها علاقه نشان دهید و بفهمید که چه خواسته‌هایی دارند. اولویت‌ها، علایق، اعتقادات و رفتارهای آنها را کشف کنید. در مراسم‌های اجتماعی و گردهمایی‌ها شرکت کنید تا بتوانید با افراد جدیدی آشنا شوید. زیاد مسافرت کنید. مسافرت کردن اطلاعات و تجربه شما را به شدت بالا می‌برد.

رفتار و شخصیتی دوست‌داشتنی داشته باشید

اگر می‌خواهید کاری کنید که دیگران دوستتان داشته باشند، باید اول یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید و دوست‌داشتنی باشید. وقتی شخصیتی خوب برای خود ایجاد کردید، آدمها خیلی راحت تحسینتان کرده و دوستتان خواهند داشت. به چیزهایی درمورد خودتان که دوست دارید و دوست ندارید فکر کنید. نقاط مثبت و منفی خود را یادداشت کنید. رفتار و منشی برای خود ایجاد کنید که دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهد. در ایجاد شخصیتتان بسیار بیشتر از ظاهرتان تاثیر‌گذار خواهد بود. خیلی مهم است که یاد بگیرید ضعف‌ها و نقص‌هایتان را بپذیرید و برای اصلاح آنها تلاش کنید. هیچوقت به خودتان نگویید که همین است که هستید و نمی‌توانید کاری برای درست کردن عیب‌هایتان بکنید. همیشه برای تغییر فرصت هست.




تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:چطور شخصیتتان را ارتقا دهید؟ ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی


قبل از اینکه ادامه رو بخونی یکی از سازهای زیر رو انتخاب کن:

سنتور.....گیتار..... پیانو....سه تار....ارگ....ویلون.....دف... آکاردئون...شیپور
.

.

.

.

.

.

.


.
سنتور:
در ادامه بخوانید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:سنتور,,,,,گیتار,,,,, پیانو,,,,سه تار,,,,ارگ,,,,ویلون,,,,,دف,,, آکاردئون,,,شیپور,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

از علم عشق چه می دانید,

عشق,از علم عشق چه می دانید, عاشق شدن,زمان تخمک گذاری زنان


از علم عشق چه می دانید؟

آیا عشق در نگاه اول واقعی ست؟
بله. البته این عشقی رشد یافته نیست ، اما مغز عکس العملی سریع و پرشور به این محرک نشان خواهد داد. پس از اینکه شما کسی را که دوست دارید ملاقات کردید، مغز شما در کسری از ثانیه مواد شیمیایی مربوط به هرمون های عشق را آزاد می کند. نتایج مطالعه ای انجام گرفته در سال 2010 نشان داد که عشق واقعا مانند مواد مخدر عمل می کند. این جرقۀ عاشقانه همان احساس سرخوشی حاصل از مصرف کوکائین را ایجاد می کند .
آیا ممکن است عشق تبدیل به اختلال وسواس فکری شود؟
کالوین کلاین نام یکی از عطرهایش را وسواس گذاشته است. این نام به وسواسی اشاره دارد که در مراحل اولیه عشق فرد به آن مبتلا میشود. دانشمندان ایتالیایی رابطه ای بیولوژیکی را میان افرادی که مبتلا به این روان رنجوری - نوعی تفکر وسواسی قابل درمان - و کسانی که کمتر از شش ماه است ، عاشق شده اند، یافتند. در هر دو دسته میزان سروتونین خون پایین تر از سطح طبیعی آن بود.
وقتی عاشق می شوید چه هورمون هایی در بدن آزاد می شوند؟
وقتی که عاشق می شوید، مغز شما سرشار از دوپامین و نوراپاینفرین می شود که احساس شادی و سرخوشی را برای شما به ارمغان می آورد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:از علم عشق چه می دانید,,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

مشکلات سفر برای زنان باردار, زنان باردار

 

به خانم مي‌گويم: «براي تعطيلات کجا برويم؟ اگر امروز و فردا برنامه سفر نريزيم همه تورها پر مي‌شوند.» مي‌گويد: «مسافرت؟! با اين وضعم، وسط بارداري؟!» يکي نيست به او بگويد اين دليل نمي‌شود که هرکس باردار است يا بچه دارد، سفر را از خود دريغ کند...

آقاي جواني که اين حرف‌ها را به دکتر موسوي مي‌زد، وقتي پاسخ خانم دکتر را شنيد، خيلي خوشحال شد: «چون همسرتان بارداري سالمي‌ دارند و مشکلي ندارند، مي‌توانيد با رعايت احتياط برويد مسافرت.» خانم جوان هم در حالي که چند دستمال کاغذي برمي‌داشت تا باقي ژل سونوگرافي را از روي پوستش پاک کند، گفت: «زميني يا هوايي؟ منظورتان از احتياط چيست؟» و من هم که منتظر بودم تا پس از پايان کار آنها با دکتر اعظم‌السادات موسوي، متخصص زنان و زايمان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، گفت‌وگو کنم، با لبخند گفتم: «همين هفته در «سلامت» جواب سوال‌هايتان را بخوانيد.»

همه خانم‌هاي باردار مي‌توانند به سفر بروند؟
اگر خانمي مشکل خاصي نداشته باشد و به شرط اينکه قبل از برنامه‌ريزي براي مسافرت معاينه شود و اجازه سفر و نکته‌هاي لازم را دريافت کند، مي‌تواند سفر برود. کسي نبايد خود را با ديگران مقايسه کند و بگويد چون دکتر به خواهر يا دخترخاله‌‌ام اجازه سفر داده، من هم مي‌توانم بروم و نياز به بررسي ندارم چون هرکس در بارداري شرايط خاص خود را دارد. حتي امکان دارد شرايط شما در بارداري دوم هم با بارداري اول متفاوت باشد.

سفر در چه سني از بارداري بي?خطر است؟
خانم‌هايي که در 3 ماهه دوم هستند و بارداري طبيعي دارند، معمولا سفر راحت‌تري دارند اما در 3 ماهه سوم، بايد شرايط ويژه خود را درک کنند تا در اين تعطيلي‌ها خطري سلامت آنها را تهديد نکند؛ مثلا خوب است به مسافرت‌هاي درون‌شهري يا به مقاصد نزديک بروند. در صورت داشتن سابقه قبلي فشارخون در دوران بارداري، بارداري دوقلو و بودن در هفته ?? بارداري يا بعد آن، به دنبال مسافرت احتمال ايجاد خطرهايي براي مادر وجود خواهد داشت و با مشورت با پزشک مي‌توان در اين مورد تصميم گرفت. در 3 ماهه اول هم اگر خانمي ويار و مشکلاتي مانند لکه‌بيني که مي‌توانند با خطر سقط همراه باشند نداشته باشد، مي‌تواند به سفر برود.

براي خانم باردار سفر با چه وسيله‌اي ايمن‌تر است؟
در اين مورد نمي‌توان نسخه کلي داد اما سفر با خودروي شخصي آن هم در اين جاده‌هاي پرترافيک، مستلزم اين است که خانم به مدت طولاني بنشيند و احتمال تجمع خون در پاها و ايجاد لخته در عروق پا که خطرهاي جدي مانند آمبولي در پي خواهد داشت، به وجود مي‌آيد. اگر احتمال بروز اتفاق‌هايي مثل ترمزهاي ناگهاني، دست‌اندازها و خداي‌ناکرده تصادف‌ها را هم در نظر بگيريم، مي‌بينيم که منطقي نيست خانم باردار که به ضربه‌ها حساس‌ است، ريسک کند اما اگر سفر کوتاه باشد و پزشک هم تشخيص دهد، مي‌توان با اتومبيل شخصي به سفر رفت اما بايد هر يک ساعت از اتومبيل پياده شوند و کمي‌ قدم بزنند تا خطري پيش نيايد.

سفر با هواپيما چطور؟
سفر در هفته‌هاي آخر بارداري به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود و حتي از هفته‌ 36 بارداري به بعد، کادر پرواز هم اجازه سفر نمي‌دهند. حتما خانم باردار بايد زير نظر پزشک باشد و احتمال زايمان زودرس را به وجود نياورد. در اين ماه‌ها بهتر است در شهر و خانه‌ خودتان تفريح کنيد و در آرامش از هواي بهار و تعطيلي و با هم بودن لذت ببريد. اين تاکيد در بارداري 2 يا چندقلو بيشتر از قبل مي‌شود و شايد بهتر باشد از فکر سفر بيرون بياييد. تصميم‌گيري در اين مورد به شرايط خانم، سن بارداري و نظر پزشک بستگي دارد.

خانم دکتر! حتي براي سفر با قطار که به نظر مي‌رسد ايمن‌ترين وسيله است هم بايد با پزشک مشورت کرد؟
بله، بهترين وسيله سفر خانم باردار قطار است که مي‌تواند راحت در آن قدم بزند. البته در مسافت طولاني‌، امکان تکان و ضربه‌ها وجود دارد. گاهي ما فراموش مي‌کنيم براي چه به سفر مي‌رويم؛ خانم باردار و همسرش بايد از خود بپرسند مگر نه اينکه به سفر مي‌روند تا تمدد اعصاب کنند؟ حالا اگر خود سفر براي آنها عامل ايجاد استرس ‌شود و مدام بخواهند نگران باشند، چرا اين استرس را حذف نکنند؟ خود استرس مي‌تواند سلامت مادر و جنين را تهديد کند.

 




تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:مشکلات سفر برای زنان باردار, زنان باردار,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

چند روز دیگه بهارعشق خدائی میاد

 

چند روز ديگه بهار مياد و همه‌ چيز رو تازه مي‌كنه، سال رو، ماه رو
 
روزها رو، هوا رو، طبيعت رو، و مهمتر از همه دلها رو قلبها رو "
 
ولي فقط يك چيز كهنه ميشه كه به

 
 
همه این تاز‌گي ها مي‌ارزه
 
 
اون هم دوستیمونه...
 
 
 
تمام سپاس من از آن کسانی است
 
 
که به من نیاز نداشتند
 
 
اما فراموشم نکردند
 
دوست شما عشق خدائی
 
 
 
یادمه یکی به من گفت :
 
 
که تو چقدر تنهائی ...
 
 
گفتمش در پاسخ :
 
 
که تو در اشتباهی
 
 
 
تن من گر تنهاست
 
 
دل من با دلهاست
 
 
دوستانی را دارم
 
 
گر چه دورند از من
 
 
همه از جنس بلور
 
 
 
یادشان در دل من
 
 
قلبشان منزل من
 
 
که مرا دعا کنند و دعایشان کنم
 
 
 
به امید آنکه دفتر سی صدد و شصت و پنج برگی زندگی امسالتون رو ...
 
 
خدا با بهترین خیر و برکت و رحمت و بخشایش خویش نقاشی کنه...
 
 
پیشاپیش تولد تازه بهاری دیگر در دلهای
 
 
 
پر شورتان مبارک باشه...
 
برای همه شا تعطیلات خوب و سالمی آرزو میکنم و یه خواهش دارم خوب رانندگی کنید مهربون باشید
 
قلب کسی رو نرنجونید اگه دوستی فامیلی دارید با اون قهر هستید آشتی کنید و به روح خودتان تازگی
 
بدید و برای همه آرزوی خوبی و شادی کنید حتی کسانی که با شما مخالف هستن  باز هم مثل همیشه
 
برای همه شما آرزوهای شما رو آرزو میکنم منو سر سفره سال تحویل از دعای پر خیرتون فراموش نکنید

دوست شما عشق خدائی

 




تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:بهار مياد دوست شما عشق خدائی ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دهها میلیون کتاب درباره چگونگی بهبود ارتباط والدین با فرزندان نوشته شده است. اما این مقاله منحصرا درباره ارتباط مادر با دختر است.

ارتباط مادر با دختر ,دوران طفولیت دختر, تربیت دختران

ارتباط بین مادر و دختر

می توان گفت " ارتباط مادر با دختر، از دوران طفولیت مادر شروع می شود " . دوران طفولیت او تعیین کننده دوران طفولیت دخترش است. مادر به دختر آموزش می دهد که درباره خودش چه احساسی داشته باشد، چگونه با موقعیت های تنش زا روبرو شود، چگونه از زندگی اش لذت ببرد و چگونه بر ترس هایش غلبه کند. او به دخترش می آموزد چطور مثل یک خانم رفتار کند، چطور لباس بپوشد. اهمیت اعتقاد به خداوند را بداند و این که چطور روزی از دختر خودش مراقبت کند.

 

مادر هر آن چه درباره زن بودن لازم است به دخترش آموزش می دهد. مادری می گوید : "پرورش دختر همانند رشد و پرورش گل است " . شما تمام تلاشتان را می کنید. اگر کارتان را خوب انجام داده باشید، گل تان شکوفه می کند و سپس به سوی زندگی خودش می رود.

 

همه مادران به طور غریزی این مسئله را می دانند. دوست داشتن دختری که بخشی از شماست، ارتباط مادر و دختر را به گونه ای خاص شکل می دهد. مادران عاشقان همیشگی دخترشان هستند. هیچ کس نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد.

 

پنج عامل اصلی که مادران باید در تربیت دختران عزیزشان مدنظر داشته باشند :

** مادرباش نه بهترین دوستش

**اجازه بده با رویاهای خودش زندگی کند، او را وادار نکن با رویاهای شما زندگی کند

** زنی قوی و با اعتماد به نفس باش

**همسر خوبی باش، این شمائید که چگونگی ارتباط آینده اش را با مردان شکل می دهید

** آگاه باش که هدف این نیست که برای همیشه مرکز زندگی اش باشی، او را به سوی زندگی مستقل سوق بده.

 

از همین الان شروع کن. مادری باش که همیشه می خواستی مادرت با تو باشد ، منتظر نشو او هجده ساله شود. اسامی عروسک ها و حیوانات پارچه ای اش را بدان. از او بخواه درباره آنها برایت داستان تعریف کند. خنداندن او اولین کارت خواهد بود. با او غلغلک بازی کن.

 

بدان به عنوان مادر ، مهمترین کارت این است که علت گریه اش را بدانی. ببین مشکلی وجود دارد یا تنها خواهان توجه توست. مردان هرگز این موضوع را درک نمی کنند. به او کمک کن نام و نام خانوادگی و نشانی خانه را حفظ کند. این بسیار مهمتر از یادگیری الفباست. گاهی به او اجازه بده خودش مسواک بزند و موهای پدرش را همان مدلی که دوست دارد شانه کند. برای فرستادن او به کلاس های هنری، شنا، ژیمناستیک و... از همین حالا پس انداز کن. هرگز کاری نکن که به عشق بدون قید و شرط تو به خودش شک کند.

 

وقتی خودش از عهده انجام کارهایش برمی آید، دیگر آنها را برایش انجام نده، این کار به نفع هردوی شما خواهد بود. هر شب برایش کتاب بخوان. "مهربان بودن بیش از حد لازم" را به او آموزش بده. به او بگو می تواند هر شغلی دلش می خواهد برای آینده اش انتخاب کند. سپس او را برای این که می خواهد هنرپیشه، پزشک یا خانه دار باشد، سرزنش نکن. اگر با مادرت ارتباط خوبی نداشتی، نترس مبادا ارتباطت با دخترت همان طور باشد. هرچه باشد حالا تو اشتباهات آن رابطه را میدانی.

ارتباط مادر با دختر ,دوران طفولیت دختر, تربیت دختران

برای زمان صرف شام احترام خاصی قایل شو. همه باید حضور داشته باشند و حرف همه شنیده شود. در تعریف و تمجید از او زیاده روی نکن. تنها در شرایط لازم او را تشویق کن در غیر این صورت تشویق و تمجید معنایش را برای او از دست می دهد.

 

با هم به گردش و تفریح بروید، حتی اگر حیاط پشتی خانه ، پشت بام ، یا حتی پهن کردن حصیر در تراس خانه و خوردن شیر و کیک باشد.

 

اجازه بده گوشواره هایت را گوش کند و با کفش های پاشنه بلندت راه برود. از همان ابتدا آداب معاشرت را به او آموزش بده و آنها را اجرا کن حتی وقتی که سیزده ساله است.

 

به او آموزش بده هر روز صبح با دیدی جدید به دنیا بنگرد. اجازه بده با کامپیوترت بازی کند به این ترتیب هرگز دزدکی به سراغ آن نخواهد رفت. به او آموزش بده پس از اتمام تکالیف یا بازی وسایلش را سر جای خودش بگذارد. گاهی اوقات او را با خودت به سر کار ببر. به این ترتیب او می بیند که چه می کنی. اجازه بده کمکت کند. با این کار احساس مهم بودن می کند. به ذهن بسپار که او همیشه تو را زیر نظر دارد. او می بیند با خانواده ات چطور رفتار می کنی و چطور با مشکلات زندگی روبه رو می شوی.

 

هرگز او را وادار نکن بابت خشم تو احساس مسئولیت کند، مگر این که واقعا خودش مسئول آن باشد. این اصل را پایه گذاری کن : " گریه و زاری ممنوع" .

 

توجه داشته باش یکی از مهمترین وظایف تو کمک به او برای کسب احساس هویتش است. باید به او احساس هویت بدهی. به یاد داشته باش وقتی او اعتماد می کند که مادرش در مواقع بحرانی کمکش خواهد کرد، بهتر خواهد توانست از خودش حمایت کند.

 

به او آموزش بده غلو نکند و گزافه گویی نکند. به او بگو اگرچه ممکن است گاهی با هم توافق نداشته باشید یا دعوا کنید، اما همیشه دوستش خواهی داشت. از هر لحظه بودن او در کنارت لذت ببر.

 

اجازه بده از اشتباهاتش درس بگیرد. به او کمک کن نقاط قوتش را بشناسد و نقاط ضعفش را تقویت کند.

 

از ابتدا رعایت این سه اصل را برایش مشخص کن:

**چشم غره نمی رود

**در را نمی کوبد

**احترام متقابل را رعایت می کند

 

درک کن که برای دختران استقلال معمولا با موهایشان شروع می شود. از خودت بپرس واقعا چقدر مهم است که موهایش چه مدلی باشد.

 

مطمئن شو او و پدرش زمانی را با یکدیگر سپری می کنند. آنها به هم نیاز دارند.

تشویقش کن در برابر زورگویی و تهدیدات هم سالانش ایستادگی کند. این کار را از سال های اولیه شروع کن. به او آموزش بده بداند. تنها چیزی که مانع انجام کاری می شود، ترس از این است که نتواند آن را به خوبی انجام دهد. تشویقش کن هر روز یک عمل خوب و پسندیده انجام بدهد. سعی کن شکاف بین نسل ها را به درستی درک کنی.

دهها میلیون کتاب درباره چگونگی بهبود ارتباط والدین با فرزندان نوشته شده است. اما این مقاله منحصرا درباره ارتباط مادر با دختر است.




تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:ارتباط بین مادر و دختر,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اسمس تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
 SMS تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

شب میلاد دختر زهراست
هر کجا بنگری شعف برپاست
خانه مصطفی شده گلشن
دیده مرتضی شده روشن
مونس و یار مجتبی آمد
حامی شاه کربلا آمد
میلاد نور مبارک
.
.
.
ای که بوی کربلا می آید از میلاد تو
هر گلی یابدی صفا چون می نماید یاد تو
ای گل زهرا نسب ای غنچه باغ علی
عشق و مستی هم بود در این جهان همزاد تو
.
.
.
اگر زینب نمی آمد چه میشد / بهار کربلا کامل نمی شد
اگر بلبل هوای گل نمی کرد / گل از بی حرمتی پژمرده می شد
محبت در کجا ابراز می گشت / پرستاری پرستاری نمی شد
ولادت باسعادت الگوی پرستاران و روز پرستار مبارک
 
.
.
.
 

ز بیت مرتضی (ع) شاه ولایت اختری سر زد
که از نور رخش، ارض و سما را زیب و زیور زد
بود میلاد زینب (س) آنکه اندر روز میلادش
در آغوش حسینش خنده بر روی برادر زد
.
.
.
 
امروز، روز میلاد زیبایی صبر است؛
روز تولد ستارگان پایداری در آسمان دلِ دختر علی علیه السلام .
ولادت حضرت زینب(س) مبارک باد
 
 
.
.
.
توشیرزن کرب وبلایی زینب
درقلب جمیع شیعه جایی زینب
درکرب وبلای قصه ثابت کردی
بردردحسینیان دوایی زینب
.
.
.
روز میلاد حضرت زینب (س)، روز آفرینش صبر، روز وقار،
روز شکوفایی دست های مهربان پرستاری است.
ولادت حضرت زینب(س) مبارک باد
.
.
.
ای مهرخ شورانگیز در محفل ما زینب
چون مهر گذر کردی بر منزل ما زینب
شب کز نفست جانا همراه نسیمی شد
بوی چو مسیحایت شاباش صفا زینب
.
.
.
نه تنها زینب از دین یاوری کرد
به همت کاروان را رهبری کرد
به دوران اسارت با یتیمان
نوازشها به مهر مادری کرد
میلاد الگوی پرستاران و روز پرستار، مبارک باد
.
.
.
میلاد زینب کبری-س الگوی حیا و عفت و فداکاری مبارک باد.
.
.
.
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند،
خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور خواهد کرد
و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏کند. روز پرستار مبارک
.
.
.
بلبل طبعم غزل خوان در ثنای زینب است
مرغ روحم پرزنان اندر هوای زینب است
.
.
.
درودهای خدا بر تو پرستار
که هستی ناجی و دلسوز بیمار
ادامه می دهی راه کسی را
که هست الگوی صبر و عشق و ایثار
ولادت حضرت زینب کبری و روز پرستار بر شما مبارکباد
.
.
.
اگر خورشید ایمان گرمابخش دل پرستار باشد،
اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زینبی جاری شود،
اگر جویبار رحمت و ایثار پرستار به چشمه تقوای الهی متصل باشد،
پرستاری، بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا.
.
.
.
شب میلاد دختر زهراست
هر کجا بنگری شعف برپاست
خانه مصطفی شده گلشن
دیده مرتضی شده روشن
مونس و یار مجتبی آمد
حامی شاه کربلا آمد
میلاد نور مبارک
.
.
.
روز پرستار، روز جاری عاطفه ها، روز درخشیدن ایمان در قلب های مهربان،
روز افتخار انسان به انسانیّت گرامی باد.
.
.
.
روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها، پرستار تن رنجور ولایت،
پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد
.
.
.
ای لباس سپید فرشتگان برتن!
قلب بر کف به عشق بیماران!
روز تو روز یاس سپید
روز عشق و ایثار، روز امید و نوید
.
.
.
آه ای طبیب دل من درمان بیماری ام کن
در پای تو رفتم از دست فکر پرستاریم کن
در دام عشقت اسیرم خون می خورم تا بمیرم
گر فرصتی مانده باقی ای مهربان یاریم کن
روز پرستار مبارک
.
.
.
روز میلاد دُرّ درخشان مهر و عاطفه،
پرستار زخم های به خون نشسته صحنه کربلا و روز پرستار مبارک باد.
.
.
.
«پرستار» با شوق و رنج می آموزد تا رنج انسان را به شوق و آرامش برساند
روز پرستار مبارک
.
.
.
ای پرستار! تو، پیام آور امیدی که مجاهدت شب زنده دارانِ راه عشق
در شفابخشی دستانت تجلّی پیدا می کند.
.
.
.
حضورت اشارتی ست زینب گونه،‌
شاید دردمندی به دستان تو دخیل بسته باشد
روزتان مبارک، دستانتان شفا بخش
.
.
.
پرستاری،‌ سایه سفید محبت است در کالبد دلسوزان پاک‌دل.
.
.
.
آنگاه که دردمندی سلامت خود را بازیابد آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان
بلند شود ملائک تو را می ستایند
روز پرستار مبارک
.
.
.
زمینیان فرشته‌گون! سالروز میلاد مادر پرستاری و مهربانی بر شما مبارک باد
.
.
.
با سلام و تشکر فراوان از تعهد و اخلاصتان
امیدواریم ستاره‌ی زندگی و آفتاب مهرتان
پیوسته ایام بر دل بیماران بتابدو هماره دعای بندگان بدرقه راه شما باشد
روز پرستار بر شما گرامی باد
.
.
.
تمام هـسـتی من خاک پایتان بانو / و جان عالم هـسـتی فدایتان بانو
کـویـر جسم زمین پر شکوفه می‌گردد / که مـی‌وزد نـفـس د‌ل‌گـشـایـتان بانو
هـزار مرتبه گفـتم و باز می‌گویم /تـمـام هـستی من خاک پایتان بانو
میلاد نور مبارک
.
.
.
دست بهاری، بال سبـز پنجره‌ها را گـشـود/از راه می آیـد، بـبین بانوی گل‌های کبود
بانوی من امشب برای لحظه‌هایت، روزگار / شعری حماسی با ردیف بردباری می‌سرود
میلاد مظهر صبر و شکیبایی و تجسم عینی علم و عفاف مبارک
.
.
.
ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت، و مظهر مهربانی و عطوفت
عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد. . .
.
.
.
ولادت با برکت تجسم عینی زهد و علم و عفاف و شهامت
بر رهروان راه زینب(س) مبارک باد



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی


 

بیماری فراموشی در جوانی, بیماری آلزایمر

با افزایش بیماری آلزایمر در آمریکا و استرالیا نگاه دیگری به این بیماری می‌اندازیم بلکه تلاش کنیم در جهت بهبودی این بیماری گامی بهتر برداریم.‌

آلزایمر، یک بیماری هولناک، نه تنها باعث می‌شود که افراد مسن خاطرات خود را از دست بدهند بلکه قدرت حمله به مغز جوانان را نیز دارد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

  فواید برنج برای سلامتی

 

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/c/cf/rice3JPG.JPG
 

فواید برنج برای سلامتی شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B1 برای بدن می‌باشد. سایر فواید آن عبارتند از مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی. برنج یکی از عمده‌ترین موادغذایی در اکثر کشورها به شمار می‌رود که بیش از نیمی از جمعیت جهان را سیر می‌کند.

فواید مختلف برنج را می‌توان در بیش از چهل نوع مختلف آن در سراسر جهان یافت. دو گروه اصلی آن شامل برنج غلات کامل و برنج سفید است. برنج غلات کامل چندان فراوری نمی‌شود، درنتیجه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد درحالیکه برنج سفید فراوری می‌شود و ازاینرو سبوس یا پوشش خارجی آن برداشته شده می‌شود و ارزش غذایی پایین‌تری دارد.

برنج همچنین برحسب طول هر دانه دسته‌بندی می‌شود. غذاهای هندی و چینی از برنج‌های بسیار بلند استفاده می‌کنند درحالیکه کشورهای غربی از برنج کوتاه یا متوسط در غذاهای خود بهره می‌برند.
 

 


در زیر به برخی از مهمترین فواید برنج برای سلامتی به اختصار اشاره می‌کنیم:

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب: فواید برنج برای سلامتی,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

لبخند جذابتان می کند.

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

٫ لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.

٫ لبخند مسری است.

لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

٫ لبخند زدن استرس را از بین می برد.

وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

٫ لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

٫ لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد.

وقتی لبخند می زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.

٫ لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند.

تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است.

٫ لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد.

عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.

٫ لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید.

به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.

٫ لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید.

لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که “زندگی خوب پیش می رود”. پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.

پس….همیشه لبخند بزنید.




تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

همراه این غذا بهتر است کمی نان سبوس دار یا نان جو استفاده شود. این غذا باعث پایین آوردن کلسترول، قند خون برای افراد دیابتی و برای افرادی که اوره آنها بالا است بسیار مفید است. اگر با نان جو استفاده شود دارای 22 تا 24 گرم فیبر است.

مواد لازم :

بروکلی 1 ساقه بزرگ
هویج 3 عدد کوچک یا 2 عدد بزرگ
مغز کرفس یک شاخه
سیر یک حبه
پیاز 2 عدد کوچک یا 1عدد بزرگ
زنجبیل تازه 2 برش
قارچ 250 گرم
آب پرتقال طبیعی و تازه 1 لیوان
کدوی بزرگ 4 عدد
نمک و فلفل و ادویه به میزان لازم
سیب یک عدد
هویج چند عدد برای تزئین


طرز تهیه :
پیاز، زنجبیل رنده شده، ادویه و سیر را به همراه سبزیجات خرد شده تفت می دهیم.
داخل کدوها را خالی می کنیم سبزیجات تفت داده شده را داخل کدوها می ریزیم.
کدوها را در قابلمه می چینیم و با آب پرتغال آنها را به مدت نیم ساعت یا کمتر می پزیم.
همراه این غذا بهتر است کمی نان سبوس دار یا نان جو استفاده شود. این غذا باعث پایین آوردن کلسترول، قند خون برای افراد دیابتی و برای افرادی که اوره آنها بالا است بسیار مفید است. اگر بانان جو استفاده شود دارای 22 تا 24 گرم فیبر است.

اطلاعات غذایی :

کالری 556 کیلوکالری
کربوهیدرات 46 گرم
فیبر 12 گرم
چربی 21 گرم
پروتئین 46 گرم
قند 14 گرم



تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:غذایی فوق العاده رژیمی ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

تلاش دختران ایرانی برای باربی شدن!    

 
ممنون، میل ندارم. برنج کم می‌خورم. میلی به گوشت قرمز ندارم. شب‌ها شام نمی‌خورم. به جای پروتئین، سالاد می‌خورم و...» شنیدن این جملات از زبان دختران و زنان ایرانی در سال‌های اخیر به رواج بی‌اشتهایی‌های عصبی و دامن زدن به توهم چاقی میان آن‌ها کمک کرده است.

موضوعی که بیش از هر چیز، شاید ریشه در باورها و خرده فرهنگ‌های غلط جامعه داشته باشد و جامعه زنان ایرانی را درگیر مشکلاتی اساسی در زندگی کند. روزگاری نه چندان دور، قبل از اینکه اختلالاتی نظیر «بی‌اشتهایی روانی» در دختران جوان و «توهم» خود زشت پنداری راه خود را در میان افراد جامعه باز کنند، زیبایی افراد بر حسب میزان اضافه وزن سنجیده می‌شد.

در آن دوران بر اساس جهل ناشی از در دسترس نبودن اطلاعات پزشکی، کمتر کسی انواع و اقسام بیماری‌ها و مرگ و میرهای زودهنگام و بی‌دلیل را به اضافه وزن و خطرات ناشی از آن ربط می‌داد. امروزه اما آنچه به عنوان زنگ خطر برای جوامع مدرن و در حال تغییر و ساکنان آن به صدا درآمده است، هشدار در برابر تمایل شدید برخی از دختران جوان به کاهش وزن بیش از حد و عوارضی است که به اندازه آسیب‌‌های ناشی از اضافه وزن خطرناک هستند.

این اختلال که بنا به گفته کار‌شناسان با نام بیماری «بی‌اشتهایی عصبی» شناخته شده، با سوق دادن افراد به سوی مجموعه‌ای از عوارض پزشکی، از بالا‌ترین میزان خطر مرگ و میر در بین سایر اختلالات روان‌شناسی برخوردار است.


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:تلاش دختران ایرانی برای باربی شدن! ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی